KD vill avskaffa TV-licensen

Kristdemokraterna har under sin partistämma beslutat att försöka avskaffa TV-licensen.

Som student har jag inte mycket pengar men betalar ändå TV-licensen då jag ser det som en skyldighet för oss som har TV (även om jag sällan tittar eller lyssnar på public service). Detta är jag tyvärr ganska ensam om bland andra studenter och TV-ägare med en liten inkomst.

Därför välkomnar jag starkt detta beslut och hoppas att alla svenskar idag kommer vara med och betala för public service som nästintill alla svenskar använder sig av.

Läs mer på Dagens Nyheter

Kommentera

