Sd politiker utsatt för attentat

I måndags utsattes Erik Hellsborn som är ordförande för Sd Varbeg för ett mycket allvarligt attentat. Han fick nämligen bultarna urskruvade från sin bil med syftet att han skulle krascha bilen. Två personer sågs natten till måndagen vid bilen.

Läs om attacken mot Erik här.

Detta är den andra gången en Sd-företrädare blivit utsatt för vänsterfascister på två veckor. Förra veckan utsattes nämligen Ordföranden för Sd Eskilstuna, Adam Martinnen. Han fick sin bil vandaliserad av två mörkklädda individer.

Läs om attacken mot Adam här.

2 Responses to Sd politiker utsatt för attentat

  1. Fredrik skriver:

    Ja, nu vill ni väl ha sympatier och gratis-röster då förstår jag.

    Tyvärr är det lite svårt när jag själv blivit mer eller mindre mordhotad av ett par namn på din blogroll.

    På en av dessa yrkade en kommentator att jag skulle hängas upp och sprättas (utan bedövning) som en halal-slaktad ko. Påhejad av bloggägaren, givetvis. Anledningen är att forskare, i den mån de har intresse, inte är överens om att bedövade djur inte kan uppleva dödsångest eller att korrekt utförd Halal-slakt skall åsamka djuret så lite smärta som möjligt.

    Det är tyvärr så att bilden av Sverigedemokrater som ”cyber bullies” börjar bli ganska stark vad jag förstått. Många Facebook-grupper som opponerar sig Sverigedemokraterna får se rätt hätska ord i lugna diskussioner av era lojalister.

    Med den ökade stigmatiseringen av muslimer och andra minoriteter från er sida lär vi se ökningar.

    Än så länge antas vänsteraktivister ligger bakom men jag har en stark misstanke om att även ungdomar med utländsk bakgrund och som är politiskt medvetna kan komma att tippa över.

    Även jag, som ”svensson”, blir ibland frustrerad och det är med nöd och näppe jag kan vända ryggen till de få gånger jag stöter samman med en Sverigedemokrat på våra gator och torg.

    • markuswiechel skriver:

      Det var inte bra om du blivit mordhotad. Det är allvarliga saker som ingen bör hålla på med. Jag har också blivit mordhotad på grund av mina politiska sympatier så jag vet vad det handlar om. Om man respekterar demokratin så bör man inte syssla med sådant, oavsett om man är vänster eller höger eller något annat.

Kommentera

