Torgmöte med SDU i Vellinge

På söndag blir det av! Erik Almqvist kommer att hålla tal och SD Malmös ordförande Lars-Johan Hallgren kommer att berätta om sin uppväxt i Vellinge kommun. Jag hoppas att många kommer dit för att lyssna.

Inte helt oväntat har extremvänstern mobiliserat sig. Fredrik Jönsson från kommunistiska ungdomsförbundet är en av dem som uppmanar likasinnade att komma dit. Många känner igen honom från händelsen i Eslöv år 2006 då hans vänner och förmodligen även Fredrik själv gick till våldsam attack mot Sverigedemokraternas utbildningsmöte. Fredrik Jönsson påstår, trots att där finns ett flertal vittnen, att han åkte hem till sig i Malmö istället för att vara med i angreppet mot mötet. Efter attacken skall Fredrik Jönsson ha sagt att han inte blev ledsen att partisekreterare Björn Söder blivit skadad och åkt iväg med ambulans. Läs mer om Fredrik Jönsson här.

Nedan finns några youtubeklipp från nyhetsmorgon 2006 efter attacken i Eslöv där bland annat Sverigedemokraternas partisekreterare Björn Söder blev skadad.

Fredrik Jönsson har även tidigare stämt Sverigedemokraterna Carina och Stefan från Landskrona för förtal för att de hade skrivit att han var där. Därför är jag noga med att säga att Jönsson inte var där enligt honom själv.

Länkar: Sydsvenskan, Sydsvenskan, GP, SKD, SKD

3 Responses to Torgmöte med SDU i Vellinge

  1. […] påstår att jag i mitt gamla blogginlägg […]

  2. […] påstår att jag i mitt gamla blogginlägg […]

Kommentera

