Dagens definition av svensk

Nyligen talade jag med en vän som sa något ytterst intressant. Det ger den vanliga Svensson en tankeställare. Jag skulle vilja veta vad PK-politiker som Mona Sahlin med flera tänker när de läser hans yttrande med tanke på att det är deras definition på svensk och de ser det som den korrekta definitionen. Vill man verkligen vara svensk när man inte anses existera?

Fan vad jag hatar att jag är svensk. Förvisso kan jag som svensk inte existera, eftersom svensk kultur och etnicitet inte existerar. Den är ju bara en sammanblandning av andra kulturella yttringar, precis som majoriteten av alla andra kulturer och folk i världen, men just i specialfallet svensk så spelar det ingen roll, svensken och svenskheten existerar inte, den är ett påhitt som rasister vurmar för. Svenskarna tycks enbart existera som en egen, åtskild grupp när de är fasansfulla rasister och utför bondlurkiga traditioner som midsommar.”

2 Responses to Dagens definition av svensk

  1. nyttfokus skriver:

    Kanske du ger svar vad är svenskhet som ni snackar hela tiden om. finns ju inte eftersom man bygger sin identitet utifrån vilken klass man föds in i. Arbetarklassen och överklassen har ju helt olika sociala och ekonomiska statusar. Arbetarklassen har en egen stolt kultur, identitet och traditioner och lika så överklassen.

    Sverigedemokraternas snack om svenskhet är ett annat ord för klasssamarbete och svenska delen av arbetarklassen ska stå lojal till en överklass som skite i dem. Sverigedemokraterna är ett borglgt missnöjesparti och arbetarna behöver inte ännu ett borgligt parti i riksdagen.

    //Rickard

    • markuswiechel skriver:

      Borgerligt missnöjesparti tycker jag det är synd att du säger. Jag skulle kalla oss för mittenparti, men om du kallar socialdemokraterna för borgare också så visst.

Kommentera

