Jimmie Åkesson på Linköpings Universitet

Den 14 februari skrev jag ett inlägg om att Jimmie Åkesson skulle besöka Linköpings Universitet. Mycket riktigt var han på plats i C-huset på Linköpings Universitet på onsdagen den 17 februari.

Jag var inte helt oväntat på plats för att dels ta bilder och skriva om händelsen för SD-Kuriren, men även lyssna på Åkessons anförande samt visa mitt stöd. Åkesson gjorde riktigt bra ifrån sig, vilket också var väntat, och jag hörde att många hade fått en mycket positiv bild av både Sverigedemokraternas politik och om Åkesson. Ämnet handlade som planerat om Sverigedemokraternas utrikespolitik och berörde områden så som försvarsfrågor, nationalistiska partiers framgång i Europa, EU, gasledningen i Östersjön, frihandel och biståndspolitik. Åkesson var noga med att poängtera hur Sveriges migrations- och biståndspolitik idag är riktigt inhuman och ineffektiv och skulle kunna bli betydligt mer solidarisk och effektiv med en Sverigedemokratisk politik. När det handlar om att hjälpa människor på flykt är det bättre att satsa på kvantitet framför kvalitet.

Förutom de 10 aktiva och blivande aktiva Sverigedemokrater från Östergötland som var på plats för att visa sitt stöd kom det 4 Sverigedemokrater norr ifrån.

One Response to Jimmie Åkesson på Linköpings Universitet

  1. Pappan skriver:

    Det gläder mig att Linköpings rätt progressiva universitet intresserade sig för Åkesson. Än mer glädjande var att höra att han börjar våga sätta ner foten i utrikespolitiska frågor – något vi ju har kritiserats för att vara försiktiga med.

    I ljuset av det jag nu hör är mitt hopp att årets valslogan blir den ärliga och utmanande devisen:

    SD – Sveriges INVANDRARVÄNLIGA val!

    Ty det som skapar invandrarfientlighet är ju en ansvarslös invandringspolitik.

    Pappan

Kommentera

