Medier förtalar

Jag börjar bli trött, riktigt trött, på att medier förtalar mig och andra inför miljontals läsare och lyssnare. Jag vill än en gång poängtera att jag INTE är dömd för förtal då tredskodomen mot mig den 12e januari i år återkallades eftersom jag befann mig utomlands vid tidpunkten och därför inte fick in mitt svaromål i tid.

Några medier som har förtalat mig:

Svenska Dagbladet– Jag kontaktade dem och den felaktiga uppgiften togs bort på nätet, men hade redan spridits i en pappersupplaga på minst en halv miljon exemplar.

Sveriges Radio Östergötland– Jag försökte kontakta dem, vilket var mycket svårt, men har nu fått höra att texten på hemsidan skall ändras. Får se hur lång tid det tar.

Aftonbladet– Jag kontaktade dem och påståendet togs efter en tid bort från nätet.

Folkbladet – Jag kontaktade dem och påståendet stod de fast vid eftersom Corren skrivit något liknande. Efter ett tag insåg de att de haft fel och skrev en rättelse i nätupplagan.

Norrköpings Tidningar– De tog bort påståendet från nätupplagan efter kontakt.

Nytt (uppdaterat 22 juli 2010):

Följande medier har skrivit att jag var dömd för förtal av Tommy Funebo när jag i själva verket friades.

Norrköpings tidningar–  Felaktigheten har rättats efter att jag kontaktade dem men det går fortfarande att tolka som att jag dömdes.

Corren– Felaktigheten har inte ändrats men det ska ändras efter att jag kontaktade dem.

Expo– Felaktigheten har ändrats efter kontakt.

One Response to Medier förtalar

  1. Janne skriver:

    Tredskodomen är inte återkallad. Du har ansökt om återvinning. Det innebär att målet tas upp igen. Om du då förlorar står tredskodomen fast. Men det är för all del korrekt att du inte är dömd för förtal.

Kommentera

