Jonsson, är du seriös?

Karin Jonsson, oppositionsråd och gruppledare för Centerpartiet i Norrköping har skrivit ett blogginlägg som svar på mitt senaste inlägg. Jag har svårt att ta det på allvar, och tycker att det är tråkigt att hon är så negativ och nedlåtande i sin framtoning. På något märkligt sätt verkar hon inte förstå någonting av vad jag har skrivit.

För det första så ville jag att alliansens politiker skulle ta ställning om de ska försöka driva sin egen politik framåt genom breda lösningar eller om de ska fortsätta ignorera faktumet att vi finns och kanske kan bistå med hjälp. Det handlar inte om att ta ställning för eller emot ett utbrett samarbete.

För det andra har jag varit mycket tydlig med att vi jobbar för vår politik och ingen annans, men att vi har liknande åsikter i vissa frågor och att alliansen (samt vänstermajoriteten) på så sätt kan söka stöd hos oss för att få igenom sina förslag.

Till och med Jonsson borde förstå att vi som mittenparti, och efter nästa val förhoppningsvis även vågmästare, har en hel del gemensamt med såväl alliansen som dagens majoritet. Om Jonsson och hennes centerparti vill få igenom sin politik när vi är vågmästare utan att tala med oss kan hon nog räkna med att säga adjö till sina väljare som hoppats på att hon skulle göra sitt bästa för att få igenom Centerpartiets förslag.

Kommentarer inaktiverade.

