Vila i frid min vän

Igår vid middagstid möttes jag av ett hemskt besked. Min gamle vän och tidigare partikamrat William Petzäll hade somnat in förgått. Bara 24 år gammal.

Som politiker hade han en retorisk talang som jag inte sett hos någon annan. Denna talang kombinerat med ett brinnande engagemang för den Sverigevänliga rörelsen gjorde att jag snabbt såg honom som ett stort föredöme. Han kunde vinna vilken debatt som helst, och var i mina ögon given som riksdagsledamot och ordförande för ungdomsförbundet SDU.

Under 2009 och 2010 arbetade vi tillsammans som valorganisatörer vilket gjorde att jag fick en möjlighet att lära känna honom mer som person. William kan beskrivas som en mycket omtänksam och öppen människa, som på riktigt brydde sig om folk runt omkring honom. Det är främst detta jag kommer att minnas när jag tänker på William. Jag är oerhört tacksam över att ha fått lära känna honom och är glad över den vänskap som utvecklades.

Vila i frid min vän.

