Klargörande

Frågorna har varit många trots mitt uttalande igår varför jag nu känner ett behov att utveckla lite mer. Även om jag inte kommer ihåg den här konversationen jag hade på facebook med en enskild person för över två år sedan måste jag ändå mot bakgrund av vad som framkommit utgå från att uppgifterna stämmer.

Jag är djupt ångerfull över att jag ska ha uttryckt mig på detta sätt. Jag har genom hela mitt liv, såväl på det privata planet som på det politiska, varit tydlig med att aldrig göra skillnad på människor med utgångspunkt för människors ursprung. Alla som känner mig vet att jag såväl här i Sverige som under mina sex år i USA haft privat umgänge med personer av alla möjliga ursprung.

En sak jag kommer ihåg, och aldrig kommer att glömma, är det fruktansvärda videoklipp jag såg för lite över två år sedan på Internet. Ett videoklipp som visade hur personer uppträdde djupt omänskligt och fruktansvärt mot andra människor. Jag minns att jag upprördes över klippet som lär vara det värsta jag någonsin sett. Min enda förklaring till att jag ska ha uttryckt mig på detta sätt är att det skedde i affekt mot bakgrund av det djupt omänskliga jag nyss sett på videoklippet.

Jag är ledsen över det inträffade och den skada det orsakat för partiet och eventuellt andra människor som kan ha tagit anstöt. Jag kommer att göra allt i min makt för att leva upp till det förtroende jag fått av väljarna samt visa att jag inte på något vis har några rasistiska åsikter.

Kommentarer är stängda.